Het intakegesprek vindt op
school of op kantoor plaats.
We bespreken:
- Welke diagnose heeft
het kind en op welk niveau functioneert hij/zij
- Wat er al gedaan is
en met welk resultaat.
- Wat werkt positief.
- Wat wil de jongere
met ASS.
- Op welke manier leert
het kind het gemakkelijkst.
- Welke positieve
eigenschappen/voorkeuren heeft het kind.
Hierna maken we een plan:
- Wat is het doel voor
de komende periode.
- Hoe lang duurt het
traject.
- We bespreken het
financiële aspect.
- We bespreken op welke
manier we contact houden.
- We bespreken de
resultaten aan het einde van het traject.
Psycho-educatie:
Als Psycho-educatie door
ouders/verzorgers wordt aangevraagd, vindt het intake gesprek op
kantoor plaats.
Als Psycho-educatie door school
wordt aangevraagd, vindt het intake gesprek op school plaats. Bij
voorkeur zijn de ouders/verzorgers hier ook bij aanwezig.
We bespreken:
- De hulpvraag en
doelstelling.
- Welke methode op
school gebruikt wordt.
- Op welke manier komt
er een overdracht naar betrokkenen of niet.
- Het aantal keren
begeleiding dat nodig is per traject per methode.
- Tussenevaluatie.
- Eindgesprek.
Huiswerk:
Als huiswerkbegeleiding door
ouders/verzorgers wordt aangevraagd, is het intake gesprek op
kantoor.
Als huiswerkbegeleiding door
school wordt aangevraagd, is het intake gesprek op school en bij
voorkeur zijn de ouders/verzorgers hier ook bij aanwezig.
We bespreken:
- Het leren inplannen
binnen de agenda.
- Het leren inplannen
hoeveel tijd een opdracht kost.
- Het leren uitvoeren
van het huiswerk.
- Inrichting van de
huiswerkplek.
- Aantal keren
begeleiding per week.
- Einddatum.
Binnen- buitenspel en vrije
tijd:
Als vrije tijd door
ouders/verzorgers wordt aangevraagd, is het intake gesprek op
kantoor.
Als binnen en buitenspel door
school wordt aangevraagd, is het intake gesprek op school.
We bespreken:
- Het invullen
vragenlijst.
- De hulpvraag en
doelstelling.
- Het aantal keren
begeleiding per week.
|